Make a Different Way of Your Future 2breed

Hírek röviden

"Az ember

minden jel szerint arra van
teremtve, hogy gondolkozzék.
Ebben rejlik minden méltósága…
egyetlen kötelessége az,
hogy helyesen gondolkozzék.
A rend pedig azt kívánja,
hogy önmagán, Teremtőjén
és a rendeltetésén kezdje
a gondolkodást..."

Blaise Pascal

 
Goethe: "Ki nagyot akar..."

“Ki nagyot akar, szokjék fegyelemre:
korlátok között válik el a mester,
s a szabadság a törvény adománya.”
Johann Wolfgang von Goethe

 
2018.02.04. MELATONIN

Sötétbeni alvaskor termelődik az élethosszabbító MELATONIN

Tóth Gábor élelmiszer-ipari mérnök:

https://www.youtube.com/watch?v=jSTzuitgk0I&list=PLKS8hltSJpNjx0Atv65_r7gOA62XbGFOW&index=83

A melatonin hormon: éjszaka, "vaksötétben" termelődik, ha üres hassal fekszünk le - ez az éjszakai alváshormon. Amikor az első fények rávetülnek a szemhéjra, az agy kiadja a parancsot, a melatoninból szerotonin (="boldogsághormon") termelődjön. Ekkor van az, hogy lassan felébredünk és jól érezzük magunkat..
A külföldre sokat utazó üzletembereknek az időeltolódás miatti stresszt megelőzendő, melatonin hormont ajánlanak, hogy tablettában szedjék.
Melatonin-termelő ételek:
1. zab
2. barnarizs
3. kukorica
4. gyömbér
5. paradicsom
6- banán
7. árpa

Igyunk-e mézes tejet?
Bár a tej rengeteg triptofánt tartalmaz, ami segíti a melatonin-termelést, de valójában az alvás ún. "drogos alvás" lesz, mert a tej "bealszik" a gyomorban. Hasonlóan ellenjavallt az esti húsfogyasztás, bőséges vacsora, stressz (akár az esti filmnézés is idetartozhat), illetve az alkohol- és kofeintartalmú italok fogyasztása. Ilyenkor a melatonin-termemlés hajnali 1-2 előtt nem indul be, és így minimális lesz a termelése.
Szintén kerüljük az esti csokoládéfogyasztást, ez szerotonin-emelő a sok benne található cukor miatt, emiatt nem fog termelődni a melatonin
Mit fogyasszunk vacsorára?
könnyű vacsora javasolt: banánturmix, (mézes sült) dió (a benne lévő omega 3, kalcium és B6-vitamin miatt segíti a jó alvást), pirítós kerti zöldségekkel, zöldséglé, görög saláta

Ha még mindig éhesek vagyunk este, egy pohár víz az esti éhséget elmulasztja  - az éhséget a gyomorban a kevés gyomorsav okozza, ami "ottmaradt" - ezt egy pohár vízzel leöblíthetjük.

A melatonin bizonyítottan növeli az életidőt és az életminőséget is - tehát aki többet alszik (a fenti feltételekkel), az elvileg tovább élhet...
Sasvári Dalma